מאמר ראשון

 העברה נגדית וחשיפה עצמית של מטפלים בהבעה ויצירה.  מיכל גלב

 

בסיטואציה הטיפולית האופטימאלית, צריך המטפל לשים את הצרכים שלו בצד ולעשות כמיטב יכולתו על מנת לתמוך ולסייע למטופל שלו להתמודד טוב יותר עם הסבל והקשיים שהוא חווה.  תהליך זה, הנושאים הטעונים רגשית שעולים במהלכו והאינטראקציה בין המטפל לבין המטופל עלולים לעורר במטפל רגשות חזקים הקשורים לעולמו האישי ולסוגיות המעסיקות אותו (תגובות העברה נגדית).​

מאמר שני

העברה נגדית בקרב מורים – ביטויים, השפעות והתמודדות.  מיכל גלב

 

עבודתם של מורים, בשל המורכבות של האינטראקציה בינם לבין תלמידיהם וניהול הכיתה – מעוררת בהם פעמים רבות רגשות חזקים אשר עלולים להשפיע על התנהגותם ותפקודם בכיתה ועל תחושות הלחץ והמצוקה שלהם. הוראה הינה עבודה שעשויה לערב טווח שלם של רגשות חזקים משמחה לזעם (Liljestrom et al., 2007).​

052-5605606